Home - FAQ - Search - Memberlist - Usergroups - Register - Profile - Log in to check your private messages - Log in
 
Pocetak nabrijavanja...
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    mini club zagreb Forum Index -> Mini
View previous topic :: View next topic  
Author Message
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Feb 27, 2011 12:57 am    Post subject: Pocetak nabrijavanja... Reply with quote

Probal bum napravit jedan feljton koji ce pribliziti i izkristalizirati veci dio tvornica,manufaktura ili jednostavno garaža koje su se bavile preradom i nadrkavanjem Minića...
Zanimljiva Minijeva povijest veže za sebe i razna imena ,osim dakako najpoznatijeg John Coopera, poput Speedwell-a (osnovane 1969te) ciji je suvlasnik bil (do tragicne nesrece 1975. u kojoj je izgubil život) i Graham Hill ( među ostalim i prvak svijeta u F1 1962. i 1968.),njegov osobni auto koji je služil i za predstavljanje programa tvrtke Speedwell ,Austin Mini Cooper reg.oznake FLY 858 C danas se nalazi a di drugde nego u Japanu...





Evo samo dio ponude Speedwell-ovog kita od 13.prosinca 1963. za 997 motor:motor dolazi sa 3.44:1 umjesto klasicnog 3.765:1 difom,borung je 1152 ccm a nova je i Speedwellova aluminijska glava.kompresija je sad 11:1,rasplinjaci su dva 1.5-incna Su sa posebnim usisnim i ispusnim granama,a bregasta oznake CS6 slicna je BMCovoj AEA544 koja se koristi u formuli junior! Deklarira se snaga od 82 bhp na 6800 o/min i ubrzanje od 0-100 za 8.4 sec,sa maksimalom od 109 mph! Cijena iznosi 200 gbp ili 800 gbp za cijeli auto dok Mini Cooper 997 stoji 568 gbp, a 1071 S 695 gbp.
bavili su se oni i 850tkama...


Zatim posebno mjesto zauzimale su i Janspeed-osnovana 1964te (u vlasništvu Jana Odora,koji je John Cooper Garage opskrbljival glavama,usisnim i ispusnim granama,a bez suradnje Coopera i Janspeeda definitivno bi i povijest samih Mini Coopera bila drugacija)...



zatim Downton Engineering Works (osnivac Daniel Richmond),nastala 1947 a prestala sa djelovanjem nakon smrti osnivaca 1974 godine(naime Daniel Richmond bil je teški cuger),koja je ne samo opskrbljivala BMC za utrke i rally-e svojim dijelovima vec je i 1962 preradila Mini Cooper (167 NWL) za Targa Florio.


Malo je poznato i da su Mini Cooper-i koji su osvajali Monte Carlo bili prerađeni dijelovima toga proizvođaca koji je kasnije za BMC izradival i do 100 stage 1 tuning kitova tjedno...
Mini-Ton-Bomb,8.prosinac 1961...997 Mini Cooper (860MW),proboran na 1088 ccm,veci ventili,reprofilirana bregasta,dupli 1.5 incni karbovi,drugi auspuh...0-100 za 9.6 sec i max od 109 mph...

tvrtka prije zatvaranja 1974te godine...


Spomenuti cu i tvrtke poput Alexander Conversions,Arden Conversions,British Vita Racing & Tuning,Broadspeed,Longman,Oselli Engineering,B.M.C. te mnoge druge.

Mnogi su pocinjali u jednoj a završavali u vlastitoj manufakturi poput Richarda Longmana nadarenog vozaca(prvak u British Sallon Championship 1979. i 1980.),ali i inženjera koji je radil u Downton-u,ali ga je napustil 1971. i osnoval Longman zajedno sa Georgom Tothom inace covjekom br.1 za glave Downton Engeneeringa.
Richard Longman & Company Limited ugašena je 2009. godine...


Dakle krecem redom...
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Feb 27, 2011 1:29 am    Post subject: Reply with quote

jaaaaako rijetka zvjerka...ex Speedwell demonstrator,Austin Mini Cooper koji je kupljen kod lokalnog Austinovog dilera 7.sijecnja 1966 i na brzinu slozen po 1300 TC specifikaciji za "Speedwell Show" koji se odrzal 6.veljace 1966...zatim je 2.5 godine služil kao Speedwell-ov demo auto i zatim je prodan...
URL=http://img87.imageshack.us/i/spd7.jpg/][/URL]



_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Feb 27, 2011 4:23 pm    Post subject: Reply with quote

VITAMINI




da "A" serija nije sveta krava (dakle nemojte kamenjem po Brutalcu!)pokazali su medu prvima u British Vita Racing Team-u kada je Jeff Goodliff još 1965 složili prebolesni MiniBuick sa 3.5 litrenim V8 motorom smještenim u stražnji kraj auta,sa difom od E typ-a preokrenutim napred i getribom od istog prebacenu iza...znaci auto je imal prednji pogon,motor otraga i 13" kotace...u utrkama je imal velke šanse biti prvi jel ga nitko nije mogel preteč-naime toliko je plesal po stazi !!!

URL=http://img534.imageshack.us/i/minibuick.jpg/][/URL]



no to su ekstremne prerade,bilo je tu i standardnijih izvedbi...
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Feb 27, 2011 5:08 pm    Post subject: Reply with quote

jedan još uvjek aktivan"starcek" bil je (a i ostal do danas) zaštitni znak British Saloon Car Championship-a u klasama 999 i 1275 cc vozeci Cooper-om u oblaku dima...vozeci sa jednom rukom,drugom je najcesce mahal signalizirajuci drugima da mu se maknu sa putanje...John "Smoking" Rhodes


na ovoj sliki "dimi" u sezoni 1966te za British Vita Racing Team (BVRT)






i na kraju relativno friška fotka ponosnog proizvođaca dima...(gospon u plavom)

_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Feb 28, 2011 9:57 am    Post subject: Reply with quote

rijetka zvjer iz Austin/Morris produkcije...

Austin Super Se7en/Morris Super Mini Minor

da se ne zanemari i maticna tvornica odnosno tvornice jer se Mini u pocetku radil odvojeno bitno je spomenuti model koji se danas oznacava kao "Rarest of the Rare"....u ponudi od 1961 izradivao se vrlo kratko samo do sredine 1962...imal je svu opremu koja se dala naci i na friškom modelu-Mini Cooper osim najbitnijeg-motora (i naravno diskova)...visoka cijena i jako slaba prodaja doveli su do vrlo brzog gasenja proizvodnje tog (ili bolje receno tih) modela,a slicnost sa ranim Cooperima i trend pretvaranja modela u Coopere doveli su do toga da je to danas jedan od najrijedih modela sto se tice i britanske ali i licencne proizvodnje minića.

naziva Austin Super Se7en,Austin Super Seven,Morris Super Mini Minor,Morris Super Saloon iil za svog kratkog zivota cak Austin Super Mini bil je to model koji nakon 50 godina gotovo vise niti ne postoji,odnosno na prste se daju nabrojati prezivjeli primjerci koji nisu pretvarani u vrlo slican model Cooper.
nikako se taj model nesmije pomjesati sa modelom De Luxe i Super De Luxe.

dakle kao Austin Super Se7en izradival se od 1961-1962 godine i broj šasije krece sa A-A2S7S 125538...,a kao Austin Super Mini sa A-A2S7S 197021...dok se kod Morrisa izradival kao Morris Super Mini Minor od 1961-1962 sa brojem M-A2S4S 75573...








_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Feb 28, 2011 10:13 am    Post subject: Reply with quote

ovaj konkretni primjerak je predzadnji ikad proizvedeni model Morris Super Mini Minor-a iz listopada 1962 godine...




model SUPER...


...standardni mini...


jos malo Super-a...


_________________
trt mrt smrt


Last edited by issigonis on Mon Feb 28, 2011 10:33 am; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Feb 28, 2011 10:28 am    Post subject: Reply with quote



zadnji Super pokraj jednog od prvih Super De Luxa proizvedenih negdje u isto vrijeme negdje u listopadu 1962...


_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Feb 28, 2011 10:50 am    Post subject: Reply with quote




dakle dvobojna karoserija (krov je bil u crnoj ili bijeloj),"rogovi i gelenderi" na štosštangama,kromani kederi u gumama oko prve i zadnje šajbe,drugacija maska kod Austin-ove izvedbe(sa dodanim vertiklanim preckama),a u unutrasnjosti udobniji sicevi od drugacijeg materijala,drugacije obloge vrata i ovoga puta mehanizam za otvaranje umjesto "špagice" kao kod klasicnog modela...
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lilihip
Mini Owner


Joined: 21 May 2007
Age: 43

Mini: 1964 Morris 850
Posts: 2158
Location: Zagreb

PostPosted: Tue Mar 01, 2011 2:25 am    Post subject: Reply with quote

Samo bi htio dodati da su Super modeli izgledom bili identični Cooperima, čak su se isporučivali u Cooperovim bojama, a razlikovali su se samo po drugačijoj masci i standardnim znakovima. Maske su bile gotovo jednake standarnim Austin ili Morris maskama uz dodatak kromiranih vertikalnih lajsni.

Standardna Morris maska:


Morris Super maska:



p.s. zadnji mini na fotkama, 590ELM nije Super
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Tue Mar 01, 2011 4:50 pm    Post subject: Reply with quote

hvala za napomenu za 590 ELM (dvobojnu karoseriju je ipak teško ne primjetiti) no on je stavljen da se usporedi sa Superom,kao i slika interiera malo iznad,no drago mi je da netko ipak prati temu...

i hvala predsjedniku što je ubacil po koju sliku te tako obogatil feljton.

mislim da nisu bili isporucivani u Cooperovim bojama buduci su oba dva modela krenuli u proizvodnju u rujnu 1961,a Cooper je koristil boje koje su bile u ponudi Austinovih i Morrisovih tvornica kao i zaliha boja od britanske pošte itd...

no da sad ne razvezujemo okolo i ne gubim smjer sljedeci model koji je zanimljiv je:
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Tue Mar 01, 2011 5:21 pm    Post subject: Reply with quote

Janspeed...

Kada je Jan Odor koji je inace bil glavna faca u Richmondovoj firmi Downton odlucil 1964 osnovati vlastitu tvrtku osim kaj je nudil iste proizvode po znatno nižim cijenama zapocel je i vrlo uspjesnu karijeru koja je za razliku od vecine garaža tog doba opstala i na kraju ipak nije ugašena,međutim Janspeed se danas bavi "malo" drugacijim autima...





_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Tue Mar 01, 2011 5:48 pm    Post subject: Reply with quote




zatim iz 1967 Janspeed race 1275 specifikacije...


zanimljiva je usporedba klasicnog BMC minija 850 sa Janspeed-ovim gdje je krajnja brzina dignuta sa 74.6 na 83 mph,a ubrzanje od 0-60 mph smanjeno sa 27.5 na 19.8 sec.sve sa standardnim HS2...

stage 2 kit za 850 i 998 takoder je nudil glavu,usis ali i drugi ispuh kao i karburator,bil je naravno skuplji ali nudil je i ubrzanje za 13.5 sec...

kaj se tice modela Mini Cooper tu se dalo naci tdva kita za 997 i 998 motore...
nudilo se i ubrzanje od 12.8 sec i krajnja brzina preko 90 mph,u prvom kitu je bila tu preradena glava sada sa kompresijom od 9.3:1,duplim federima ,iglom i federom,svjecicama itd,a kit broj 2 je imal u dodatku prve i duple HS4 frge i Janspeed-ovu usisnu te preradenu ispusnu granu...

i na kraju za Mini Cooper S nudilo se ubrzanje za (u usporedbi sa drugim Minićima) zapanjujucih 7.9 sec i špicom od prek 112 mph...kit je sadrzaval Janspeed-ove duple HS4 karbove,preradenu glavu (odnosno više njih) sa kompresijom od 11:1,bregastu 544,usis,ispuh...
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Tue Mar 01, 2011 6:05 pm    Post subject: Reply with quote




danas Janspeed preraduje ovakve motore za neke puno brže aute (za razliku od Cooper-a koji izraduje bicikle),ali i to je nebitno za temu...


no nekad je to zgledalo ovak...


_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Tue Mar 01, 2011 6:18 pm    Post subject: Reply with quote

u posjetu Janspeedu na rolling road...


no vratil se budem na Janspeed kad dode vreme za to...ima još...

malo za odmorit oko...par fotki u boji koje inace puno cesce vidimo C/B...

konkretan primjerak je Mini (EKX,Mini Cooper 1275 S,100-105 bhp,dif 3.77 ili 3.94:1,1/4 milje za 16.6 sec...) koji je prošel kroz ruke još jednog "starog" tunera,Alexander Engineering Co.Ltd o kojem slijedi mali feljton i jako poznata fotka...

KEL 236 je zapravo Mini 850(Austin Se7en koji je zapravo 126 LWL Morris Mini Minor) koji je Cooper uzel za razvijanje svojih modela...pokraj njega stoji Bruce McLaren (da onaj isti koji je osnivac McLarena...)
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 44

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Tue Mar 01, 2011 7:13 pm    Post subject: Reply with quote



i jedna od poznatijih ali C/B...




dakle ide Alexander Conversions...




_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    mini club zagreb Forum Index -> Mini All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group