Home - FAQ - Search - Memberlist - Usergroups - Register - Profile - Log in to check your private messages - Log in
 
Mini Moke
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    mini club zagreb Forum Index -> Mini
View previous topic :: View next topic  
Author Message
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 4:32 pm    Post subject: Mini Moke Reply with quote




Mini Moke...jedan od minijevih modela kojeg ili mrzite ( sa velkim M ) ili ga beskompromisno mozete obozavati. Medutim, nemoze mu se osporiti da je poseban i da pripada minijevoj obitelji. John Cooper ga je obozavao, ali ga je verzija sa dva motora skoro stajala glave. Proizvodio se u GB, Australiji, Portugalu...a sada su jos uvijek dostupni novi, doduse azijske proizvodnje pa...

Mini Moke je stvoren jos 1959 godine, zapravo bil je bizarni "neidenticni" blizanac Miniju. Sve je pocelo kada je Sir A.Issigonis zamislio da se stvori auto koji bi se radio sa istim djelovima kao i putnicki ADO 15-Mini. od samog pocetka bio je izvan svog vremena kako po vrlo neobicnom izgledu i tadasnjih poimanja auto industrije kako bi zapravo "normalan" auto trebao izgledati i cemu bi trebao sluziti. BMC se nadao da ce se napraviti vrlo isplativ ugovor sa britanskom vojskom, a A.Issigonis imao je vec nekih iskustava sa takvim tipom vozila buduci da je vec dizajniral Nuffield Gutty ( koji vodi do 4x4 Austin Champ-a ) koji na kraju nije nadmasio Land Rover kod izbora vojske. Prototip imena "Buckboard" koji je izraden 1959, prije prvih Austin Sevena i Morris Mini Minora imal je celicnu otvorenu karoseriju sa 80 incnim meduosovinskim razmakom i uz ovjes Alexa Moultona i motor koji je bil proboran na 948 ccm ( isti koji je odbijen za prvog minija u korist 850tke, a razlog je bio da je prejak i preživahan za takav auto!!! ) 60tih je napravljeno par komada i poslano vojski na testiranja. Zahtjevi vojske da da auto mora biti dovoljno lagan da prezivi padanje padobranom i dizanje helikopterom, te da se moze slagati jedan na drugi... ali nije odgovarao zahtjevima vojske. Osim sto nije mogao prevoziti ( kada je bio pun, a zbog malih kotaca ) po neprohodnim terenima bilo je jos par detalja koji su ucinili svoje... BMC je probal rijesenje naci u kracem razmaku ( 72.5 inca ), prototip je nastal 1962 i nazvan je MINIMOKE ( moke je vrsta mazge ). Imal je drugaciju skoljku sa novim prednjim krajem, a stitnik ( skije ) su trebale rijesit problem. Medutim nitko nije bil jako impresioniran rjesenjem. Iste je godine BMC na celu razvojnog tima sa Issigonisom radil na 4x4 Moke-u kojem je zadnju osovinu pokretal 848 ccm motor smjesten u zadnji kraj auta. Taj TWINI-MOKE imal je vrhunsko drzanje i ubrzanje, a bio je prvi 8 cilindricni Austin sa ukupnom kubikazom o 1 696 ccm. Samo je jos americka vojska isprobala TWINI-MOKE sa dva motora od 1 100ccm, ali je i njihovim odustajanjem prica o suradnji sa vojskom otisla u povijest.
BMC je tada napustio kratku bazu i vratio se na 80 incnu te 1963 pocel razvijati Moke za civilno trziste.




Skoro bazni model ( osim 12" )


_________________
trt mrt smrt


Last edited by issigonis on Sun Oct 24, 2010 4:41 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 4:40 pm    Post subject: Reply with quote



Ko pati od klaustrofobije,Moke je idealan za njega...


_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 5:08 pm    Post subject: Reply with quote

Dalje o Moke-u. Pocetak proizvodnje Mini Moke-a pocinje u sijecnju 1964 godine, a svijet automobilizma ostao je sa upitnikom iznad glave velikim kao eifelov toranj! Kakav je to auto??? Kome je uopce namjenjen??? Zakaj je uopce bil na prodaju??? Bila su to samo neka od pitanja na koje BMC nije trebao dugo cekati odgovor. Nagadalo se da je to radni auto, auto za golf terene, auto za plazu, tvornicki auto za vucu vagona... Moke je bio jednostavan auto napravljen od kvalitetnog nehrdajuceg celika, sa prednjom šajbom koja se osim u klasicnom polozaju mogla nalaziti spustena na prednju haubu ili je po potrebi mogla biti kompletno uklonjena. Umjesto štosštangi imao je bešavne cijevi, prednja se hauba po potrebi cijela ukljnjala, a rezervni je kotac bio u vojnom stilu ušarafljen na stražnjem kraju vozila. Vinilni krov na pomicnim šipkama stitio je od atmosferskih utjecaja, ali su bocne stranice dolazile uz nadoplatu, isto kao i brisac na suvozacevom mjestu. Vozackom se sicu tapecirung dao skidati ( za teske ili prljavije radove ), a putnicki je dolazio opet samo uz nadoplatu kao i rucke kojima ste se mogle i pridržavati za vrijeme voznje. Prostora je bilo vise nego dovoljno jer se po potrebi cijeli Moke mogao pretvoriti u veliki tovarni prostor. Sigurnost mu u prometu i nije bila jaca strana, pogotovo kad se rezervoar za benzin nalazio u bocnom dijelu, a akumulator i osnovni alat u drugom boku auta. Interijer je kao i cijeli auto bil bio maksimalno ogoljen i jednostavan sa klasicnom jednom urom u sredini, a izmedu velike palete boja mogli ste izabrati bilo koju ali samo pod uvjetom da je bila SPRUCE GREEN!!!
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 5:30 pm    Post subject: Reply with quote

Mini Moke u GB nikad nije homologiran kao cetverosjed ( bio je naime prodavan kao komercijalno vozilo zajedno sa Pick up-om i Van-om ), tako da se cak i 1994te jos zadnji sic morao kupovati uz nadoplatu. Te 1964 Mini Moke bio je najjeftinije cetverokotacno vozilo u GB sa cijenom od 405 GBPa. Ruku na srce Mini Moke nikad nije niti bil auto za britansko trziste pa je i ukupna kolicina prodanih modela za GB iznosila manje od 10 %. Bil je jednostavno previse sirov, pre spor, prevec jednostavani pre hladan za njihov pojam auta. 1968 od 14 518 komada samo je 1 467 prodano na britanskom trzistu.





_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 5:52 pm    Post subject: Reply with quote

MINI MOKE se u GB proizvodil od 1964-1968,u Australiji od 1966-1982,Portugalu od 1983-1989,u Cagivinim pogonima u portugalu od 1991-1993,slagan je i u africi...

Sijecanj 1964 Austin Mini Moke
Lipanj 1964 Morris Mini Moke
cijena u kolovozu 1964 bila je 405 GBP
Listopad 1968 proizvodnja se seli u Longbridge(sjedinjuje se austin i morris u BLMC)

Austin Mini Moke 5 422 komada
Morris Mini Moke 9 096 komada

ukupno 14 518 komada


Australski modeli:

u veljaci 1966 Morris Mini Moke sa 998 ccm i cijenom od 1295 dolara
1968 opcija 13"kotaci i mijenja se ime u BMC Mini Moke

travanj 1969 donosi nam MK2 Moke sa 1098 ccm i 13" u standardu

1970 ime se mijenja u BMC Moke
Prosinac 1971 dolazi nam Moke Californian sa 1275 ccm
travanj 1972 mijenja ime u Leyland Moke
1973 1275ccm i Californian nestaju

prosinac 1974 Moke Utility (Pick up)
svibanj 1975 nestaje 1100 te sada ostaje samo jedna opcija 998
rujan 1977 ponovo Moke Californian sa 998 ccm i poboljsanom opremom
studeni 1979 sa pocincanom karoserijom i 13"
studeni 1981 gasenje proizvodnje i 26 142 primjerka
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 6:01 pm    Post subject: Reply with quote




malo australskih modela...






_________________
trt mrt smrt


Last edited by issigonis on Sun Oct 24, 2010 8:47 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 8:24 pm    Post subject: Reply with quote

Malo tehnikalija:Austin i Morris Mini Moke 1964-1968

848ccm 4 cilindricni OHV serije A
borung/hod 62.94x68.26
komp.8.3:1
34ks kod 5500 o/min
mjenjac 4 stupnja,manualni
kocnice-4 puta bubanj
ovjes-gumilastik
kotaci:3.5x10 celicne felge
gume:5.20x10 dunlop C41
dxvxš-3.048-1.308-1.422mm
meduosovinski razmak-79.9inca(2.029mm)
534 kg
rezervoar 28l

max brzina 65 mph/105 km/h
0-60mph-21.08 sec

ekstra opcije

zadnji sic i rucke
bocne stranice
dodatni brisac sa motorcekom
pranje sajbi
laminirana šoferšajba
štitnik motora(skije)
dunlop weathermaster gume
grijanje

prvi Austin Mini Moke broj sasije A/AB1 513101
jedan Morris Mini Moke M/AB1 513106

Morris Mini Moke M/AB1 604305
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Oct 24, 2010 8:40 pm    Post subject: Reply with quote

Sad malo australaca

998ccm.......................... 1098ccm........................1275ccm
64.59x76.2mm...............64.59x83.7...................70.61x81.28
8.3:1...............................8.5:1..............................8.8:1
38ks-5250 o/min............50ks 5100.....................65ks 5250
40ks od 1976...................xxxxxxxxx.....................54 ks od 1979

4 brzinski manualni

bubanj/bubanj (disk/bubanj na Californian modelu od 1979)

10x3.5,13x4.5 od 1968
5.20x10,5.60x13 od 1968,6.15x13 od 71-73 Californian,wintertread 175 R 13 77-81 Californian
meduosovinski razmak 82.5 inca (2 096mm)
Moke(1966) 686 kg
Moke 621 kg
Californian 686 kg
pick up 722 kg
rezervoar 28.4l,38 od 1979,Californian(1971-1973) 27 l
_________________
trt mrt smrt


Last edited by issigonis on Mon Oct 25, 2010 7:11 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Oct 25, 2010 6:20 pm    Post subject: Reply with quote

jedna zanimljivost o Mini Moke-u. kada je proizvodnja Mini Moke-a prekinuta u australiji,te preseljena postrojenja u Portugal trajala je od 1980 do 1990. nakon toga Cagiva postaje vlasnik Moke-a ali bez prava na ime Mini,tako da se tadasnji Mini Moke naziva jednostavno Moke. 1993 godine Cagiva je razmontirala strojeve i planirala preseliti proizvodnju u Italiju 1995,ali to se na zalost nikada nije dogodilo. Cagiva je proizvela 1500 auta.


portugalski moke...



_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Oct 25, 2010 6:41 pm    Post subject: Reply with quote




Cagiva Moke...jedan identican model vozi se po Zagrebu,a na zalost to mi je i jedini poznati model u HR (mada su 90tih bili viđani jedan crni i jos jedan bijeli Cagiva Moke kojima se izgubio trag)...





_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Oct 25, 2010 6:56 pm    Post subject: Reply with quote




twini moke u kojem je skoro zginul j.cooper...




_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Oct 25, 2010 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

jedan od zadnjih "tvornickih" modela...





umjetnost na kotacima...




_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Oct 25, 2010 7:11 pm    Post subject: Reply with quote

malo reklamiranja Mini Moke...






_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Mon Oct 25, 2010 7:19 pm    Post subject: Reply with quote

Moke 1968...



Uploaded with ImageShack.us


...i Moke 90tih...







bit ce jos...
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 45

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sun Nov 14, 2010 6:10 pm    Post subject: Reply with quote

ovak u grubo to izgleda sada kad se Mini Moke prodaje u "kitu" ili kad se restauriraju ili slažu vec postojeci modeli...ovaj konkretan primjerak je restauracija australskog Mini Moke-a.oprecno mnogim mišljenjima orginalni Mini Moke bilo GB,Australske ili Portugalske proizvodnje nikad nije dolazio u kitu vec samo i iskljucivo kao gotov proizvod.u dijelovima se poceo plasirati nakon prestanka izrade prvo od strane raznih dilera a kasnije i "istocnjacke" proizvodnje...












_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    mini club zagreb Forum Index -> Mini All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group